Tuesday 24 April 2012

Saitoun kimono

Hieno suunitelmani
Viikonloppuna ja eilen illalla aloittelin ja otin mitat Japanista ostamastani yukatasta. Pidensin vain helmaa hiukan, kun mokoma oli liian lyhyt. Ja leikkasin palat valmiiksi. Kangasta jäi ihan naurettavan vähän jäljelle. Toisaalta otin myös törkeän isot saumavarat.

Tänään sitten ompelin käytännössä koko päivän. On se kivaa, kun ei ole enää luentoja ja seuraavaan tenttiinkin on viikko. ^_^

Aika nopeasti se valmistui, pitää vielä huolitella joitain langanpäitä ym. Ja kauluksista tuli mukavan paksut, kun laitoin monta kerrosta kangasta.

Miten Saitou oikein kävelee tän kanssa...
Joten, tuolta näyttää tällä hetkellä. Kivaa, kun Bleach-cossin ansiosta on jo valkoinen alus-kimono/gi/whatever ja sandaalit ja tuommoiset tabi-sukatkin tuli ostettua Japanista. Obi, kaulahuivi ja miekat vielä puuttuu. (Ja shinsengumi-haori, jos on suinkin aikaa tehdä se versio Desuun.)

Ai niin ja tilasin tuossa pari päivää sitten peruukit kaikkiin kolmeen Desu-cossiini. On se mukavaa köyhtyä kerralla melkein 100 euroa. Toivottavasti ne tulee pian, että pääsen muokkaamaan ja ottamaan kuvia niistä.




Löysin tällaisen pituus hahmotelman jostain netistä. Saitou on yllättävän lyhyt. Ja nähtävästi ainoa, jolla ei ole jonkinlaisia housuja.


12 comments:

  1. Hienon näköinen kimono! Siitä tulee niin upee cossi! ja se kävelee sillee hipsuttamalla! EIII MIELIKUVAT!

    Ja olol itäiskö mun olla meistä lyhyin ku oon Chizuru. No niin taitaa ollakkin olen sen verran pätkä!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mielikuvat todellakin. xD

      Kyl mä muistaisin, et sä oot mua lyhyempi. Vaiks ei kai sil oikeesti oo väliä. (Okei Chizuru, joka on kaikkein pisin olis aika...öh. xD

      Delete
    2. (se olis kyl aika öööhhhh...... Chizuru sai pituuskasvun XD )

      Delete
  2. Hyvältä näyttää tuo kimono! *thumbs up*

    Mielikuvat Saitousta hipsuttelemassa pitkin katua XD

    Harada on aika pitkä mies. (Itse en ihan 180cm kuitenkaan ole, vähän päälle 170cm kuiteskin xD )

    ReplyDelete
    Replies
    1. ^_^

      Tosiaankin. Miten mä selviän rappusista? xD

      Noh, pidempi siis ku minä. Että meillä jopa on pituusjärjestys sinnepäin. ^_^

      Delete
  3. OOOH SE NÄYTTÄÄ NIIN HIENOLTA, JUMANKAUTA MÄ DIGGAAN SITÄ JO NYT!! *ultimateinnostus*
    Ja kyllä se sillä kävelee! XD Ihan helposti se menee, vähän lyhyempiä askelia vaan niin se siitä.. tiedän ku itse hillunut kimono päällä useampia kertoja. xD

    Ja en malta venata että saat ne peruukit oh my god!!!

    OMG kiitos tosta "pituuskuvasta"!! 8D Ja lol Saitou on kyllä silleee "I'm too cool for housut". xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti! OwO
      Heh, hyvä tietää. Meikäki hengaa välillä yukatassa, mut kotona ei jaksa välittää miten sen kanssa kävelee/istuu/ym. xD

      En minäkään!! Wigs Y U NO here already!

      Yep. xD

      Delete
    2. Höö ja mä taas kotona kauheen tarkka myös miten istun ym. XD Mutku ne mun kimonot on usein vintagee ja silkkiä niin olen nooga niiden kans. XD

      Toivottavasti saat ne kohta että voit ottaa kuvia! 8D (ja postittaa tänne ihihihihi~)

      Se on! XD

      Delete
    3. Se on ihan ymmärrettävää. Ei niitä halua pilata tai mitään.

      Joo, olis kiva voida jo tehä joku kokeilu meikki peruukin kanssa, et näkis miltä ne näyttää mulla. (Which reminds me, pitäis ehkä ostaa peruukkipää et saan niitä peruukkeja muokattua sit.)

      Delete
    4. Ei halua.

      Minäki haluan Okita peruukkini (vaikka omat hiukset meniski sille.. mut olen derp) niin vois testata meikkejä. xD (joo minäki tässä jonku aikaa sitten tilasin eBaystä kaks semmoista wig standii, toivottavasti tulis kohta niin voisin vähän stylata Hijikata peruukkia)

      Delete
    5. Mun mielestä tuntuis itseasiassa oudolta cossata omilla hiuksilla. Melkein niinku näyttäis vaan itteltään, mikä ei kuulosta kivalta. xD (Ja sit sen cossin voi koska tahansa tehä uudestaan, ku on peruukki.)

      Delete
    6. Hahah joo siis niin minustaki! XD Jotenki tulee sillee "lol kaappicossi" olo tai sillee ihan ku jotaki puuttuis. xD Peruukki is the shit! (totta, hiukset ku tuppaa kasvamaan jajaja joskus on bad hair day, peruukeilla ku ei oikein oo bad wig day. lol)

      Siis ei mulla tietenkään oo mitään vastaan ihmisiä jotka käyttävät omia hiukseja cossiin ja joskus se näyttää jopa tosi siistiltä, vaan että itse luultavasti en käyttäis.. olen kai peruukki-ihminen. XD

      Delete